Alfa Romeo
AMG
Audi
BMW
Chevrolet
Chrysler
Citroen
Dacia
DAF
Fendt
Ferrari
Fiat
Ford
Honda
Hyundai
Isuzu
Iveco
Kia
Lancia
Land Rover
MAN
MCC Smart
Mercedes
MG
Mini Cooper
Mitsubishi
New Holland
Nissan
Opel
Peugeot
Porsche
Renault
Rotax BRP
Rover
Scania
Seat
Skoda
Subaru
Suzuki
Toyota
Vauxhall
Volvo
VW
   
 

   Tuning-ul prin optimizarea soft-ului ECU va avea vreun impact negativ asupra vietii motorului?

 
   
Raspuns:  
   Nu, durata vietii motorului nu va scadea, deoarece optimizarea soft-ului ECU se face pornind de la soft-ul original al motorului si in parametrii admisi de producator. Modificarile facute se incadreaza in tolerantele cerute de fabricantul pieselor componente ale motorului. Se poate face si o modificare de soft care sa depaseasca tolerantele date de producator, dar acesta nu este indicata pentru autoturismele care se exploateaza zilnic.
Recomandam o utilizare intr-un mod responsabil si o intretinere corecta a autoturismelor(consumabile schimbate la timp).
 
   

---------------------------------------------------------------------------------------------

 
   
 
   Dupa chiptuning, va creste consumul?  
   
Raspuns:  

   Nu. In general, cei care cauta crestere de putere nu sunt tentati sa mearga la consum, ci la performante. Astfel, se pot obtine performante mai ridicate dupa realizarea chiptuning-ului, consumul fiind acelasi ca si inainte de chiptuning(uneori poate fi mai mare, in functie de stilul de condus). In conditiile unei utilizari normale a autoturismului, consumul poate sa scada cu 0.3-0.5 litri la suta de km.

 
   
   
 
   Dupa procesul de chiptuning, este necesara upgradarea si a altor parti ale masinii, cum ar fi franele, suspensiile, evacuarea, etc…?
 
   
Raspuns:  
   Nu. Upgradarea componentelor de mai sus pot oferi performante mai bune in trafic, dar nu este obligatoriu sa fie schimbate dupa un chiptuning, versiunea normala.
 
   
   
 
   Daca masina mea nu apare in liste, inseamna ca  nu se poate tuna?  
   
Raspuns:  
   Exista motoare care se pot modifica si nu apar in listele de pe site. Pentru a obtine informatii despre acestea, va rugam sa ne trimiteti un mail pe adresa nistor@qmt.ro  in care sa specificati marca, modelul, cilindreea si puterea masinii dumneavoastra. Veti primi raspuns in cel mai scurt timp.
 
   
   
 
   Care sunt avantajele chiptuning-ului pornind de la soft-ul original, citit de pe masina, fata de chiptuning-ul clasic?
 
   
Raspuns:  
   Marele avantaj al remaparii OBD sau BDM este ca interventia se face profesionist direct asupra SOFT -ului original al motorului, neavand astfel loc o interventie HARD asupra ECU-lui, adica dezlipire, lipire. Interventia HARD poate avea urmari neplacute in timp, deoarece nu se stie cum vor rezista lipiturile dupa multe incalziri/raciri succesive. Spre exemplu, iarna temperatura poate varia de la –20 de grade in cutia ECU(dimineata cand se porneste masina) pana la 50-60 de grade in cutia ECU(cand motorul este incalzit si functioneaza in parametri normali).
 
   
   
 
   Cu cat va creste puterea motorului?  
   
Raspuns:  
   Pentru motoarele turbo, benzina sau diesel, atat cresterea numarului de cai putere cat si a cuplului motor variaza intre 20 si 40%, in functie de modelul masinii. Pentru motoarele pe injectie normal aspirate, cresterea se situeaza intre 8 si 12%.
 
   
   
 
   Cum se desfasoara si cat dureaza operatiunea de optimizare a soft-ului ECU?
 
   
Raspuns:  
   1. Se citeste prin mufa OBD sau port-ul BDM, aflat in ECU, soft-ul original al motorului.

   2. Se trimite soft-ul la TCM Turbo Romania pentru modificare, unele fiind modificate in Romania prin soft-ul WinOLS, furnizat de compania germana http://www.evc.de/, iar altele sunt trimise in Germania la TCM Fahrzeugtechnik GmbH. Anumite soft-uri de pe motoare pe benzina ajung John Robins - ABT Anglia. Primirea soft-ului optimizat dureaza pana la 1-2 ore.

   3. Dupa primirea soft-ului modificat si optimizat, se programeaza ECU cu noul software.
 
   
   
 
     Masina mea se afla in perioada de garantie. Tuning-ul este detectabil la reviziile tehnice efectuate la reprezentanta, pot pierde garantia?  

 

 
Raspuns:  
     La majoritatea masinilor nu este detectabila modificarea, deoarece se pleaca de la soft-ul original si se realizeaza un soft profesionist, de un inalt nivel calitativ.  
   
   
   
     Cum se intretin corect motoarele autovehiculelor Turbo Diesel?  
   
 Raspuns:  
      Sfaturi pentru motoarele Turbo Diesel(TDI, Dti, CDTI, dCi, CDI, CRD, CRDi, etc... ), sau cele 3 reguli de aur, cum imi place mie sa le denumesc(valabil atat pentru motoare tunate cat si pentru cele stock):

 

     1. Dupa pornirea motorului, daca acesta nu este la temperatura optima de functionare(de obicei 90 de grade Celsius), se vor evita acceleratiile puternice si e indicat sa se evite turarea motorului peste 2500 rpm, pana in momentul in care motorul va ajunge la temperatura optima. ATENTIE! Daca acul care indica temperatura apei ajunge la 90 grade Celsius, asta nu inseamna ca motorul e la temperatura optima de functionare. Pentru ca uleiul din motor, din cauza densitatii si vascozitatii, se incalzeste, evident, MAI GREU decat apa. Deci temperatura optima de functionare a motorului va fi atinsa dupa 5-10 minute din monentul in care apa a ajuns la 90 de grade. Respectand aceasta regula, veti prelungi viata injectoarelor, turbinei, motorului cu angrenajele sale.  

 

     2. In momentul in care doriti sa accelerati mai puternic, pentru a va strecura in traficul urban, sau pentru a face o depasire in afara localitatii, este indicat sa aveti peste 2200-2300 rpm. Daca motorul este subturat, prin accelerare puternica se va forta axul turbinei, existand posibilitatea in timp a craparii acestui ax=> turbina terminata. Pentru a evita acest fapt, ori retrogradati in treapta inferioara, ori accelerati treptat pana la 2200-2300 rpm si abia acolo incepeti sa accelerati mai puternic. Respectand aceasta regula, veti prelungi viata turbinei.

 

     3. Dupa un drum lung, cu depasiri multe, sau dupa deplasari in traficul urban, cu plecari/opriri, este indicat ca atunci cand ajungeti la destinatie, dupa ce ati oprit masina, sa scoateti din viteza si sa lasati motorul sa mearga la relanti 3-4 minute. Astfel, axul turbinei se va raci treptat, iar surplusul de ulei din turbina va curge in baia de ulei, evitandu-se astfel crearea in timp a depunerilor de funingine in turbina. De asemenea motorul si componentele lui se racesc treptat. Respectand aceasta regula, prelungiti viata turbinei in primul rand, de asemenea si viata motorului.       

 

   Nu ezitati sa ne contactati pentru orice alta intrebare.

 
   
QMT.ro 2006 | Toate drepturile rezervate ClickSoft